Ondernemers blij met opkomst en uitslagen Europese verkiezingen

Stuur ons een bericht


We proberen binnen 2 werkdagen te reageren.
Verder gelden deze spelregels.
Annuleren
? Contact
24-05-2019

MKB-Nederland en VNO-NCW zijn blij met de hogere opkomst bij de Europese verkiezingen in Nederland. 'De opkomst is met 41% een stuk hoger uitgevallen dan bij de vorige verkiezingen. Het belang van een sterke en effectieve Europese Unie wordt weer breder onderkend en dat is winst. Alleen via de EU kunnen we op tal van terreinen namelijk effectief zijn.' 

 

Sociaal, innovatief en krachtig

Als het gaat om de uitkomsten zijn de ondernemers verheugd dat de voorlopige uitslagen laten zien dat een breed en waarschijnlijk constructief 'middenblok' zich een goede positie heeft verworven en dat de flanken niet verder groeien. 'Zo'n uitslag biedt perspectief op een constructieve samenwerking om de EU van de toekomst vorm te geven: sociaal, innovatief en krachtig,' aldus de ondernemersorganisaties.

 

Campagne voor een effectieve EU

MKB-Nederland en VNO-NCW hebben de laatste weken hard campagne gevoerd om het belang van de EU te onderstrepen, met als thema 'EU: waarde in de wereld'. Online werden 7 EU-animaties, diverse pro-EU-banners, brochures en infographics onder de aandacht gebracht. Maar ook Opinieblad Forum plaatste achtergrondartikelen over de EU, interviews met lijsttrekkers en kandidaten voor het Europees parlement en liet ook ondernemers aan het woord over de EU. De promotie van al deze content leverde bijna 7 miljoen views op via de kanalen van beide merken. Daarvan kwam het merendeel via Twitter (53%), Facebook (29%), LinkedIn (10%) en Instagram (8%).

 

 

 

De belangrijkste onderwerpen van de Europese verkiezingen in 7x 30 seconden