Derde brief aan de fractievoorzitters van de Tweede Kamer en informateurs Dijkgraaf en Van Zwol
Wel of geen nieuw kabinet voor de zomer, wie zal het zeggen. Er wordt nog druk onderhandeld dus er kan nog van alles gebeuren. Maar wat willen ondernemers?
De afgelopen verkiezingen resulteerden in veel proteststemmen. Maar klagen helpt niet. Kom zelf met oplossingen, betoogt Sieger Dijkstra
De Logistieke Alliantie werkt met het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en de Topsector Logistiek aan een samenhangende goederenvervoeraanpak. Deelnemers zijn evofenedex, TLN, VNO-NCW, MKB-Nederland, Havenbedrijven van Rotterdam en Amsterdam, ProRail, NVB, ORAM, Kon. Bouwend Nederland, Kon. Binnenvaart Nederland, Ver. Rotterdamse Cargadoors, KVNR, Air Cargo Netherlands, Deltalinqs en Schiphol.
Een meerderheid van de nieuwe Tweede Kamer heeft ervaring in het bedrijfsleven, blijkt uit een inventarisatie van hun cv’s. Wie zijn het?
VNO-NCW en MKB-Nederland leveren graag een bijdrage aan het oplossen van de complexe vraagstukken waar ons land voor staat. Veel van die vraagstukken kunnen we alleen aan als we samen de schouders eronder zetten.
Nederland heeft op 22 november kleur bekend en massaal op rechts gestemd. Welke coalitie krijgt we straks? Dit verwacht ons ondernemerspanel.
David van Weel, Assistant Secretary General for Emerging Security Issues bij de NAVO, over wat er na de verkiezingen zou moeten gebeuren op een aantal Europese kernthema’s.
In een eerste reactie op de verkiezingsuitslag stelde VNO-NCW dat het belangrijk is dat de nieuwe coalitie een stabiele meerderheid heeft, moet opereren binnen de democratische rechtsstaat en oog moet hebben voor de Nederlandse (handels)positie in de wereld en in de Europese Unie.