eHerkenning

Stuur ons een bericht


We proberen binnen 2 werkdagen te reageren.
Verder gelden deze spelregels.
Annuleren
? Contact
04-10-2019

Ondernemers zullen steeds vaker eHerkenning van minimaal niveau 3 nodig hebben om zich online te kunnen identificeren bij de overheid. Daarom starten ondernemersorganisaties MKB-Nederland en VNO-NCW dit najaar een voorlichtingscampagne voor ondernemers. Aangesloten branche- en regionale organisaties en intermediairs kunnen kosteloos hieraan deelnemen.

 

Digitale sleutel

eHerkenning is een digitale sleutel waarmee ondernemers toegang krijgen tot de online dienstverlening van overheidsorganisaties. Zo doen ze op één manier, met één inlogmiddel veilig en online zaken met de Rijksoverheid, gemeenten, provincies, waterschappen en andere publieke organisaties. eHerkenning is te beschouwen als de opvolger van DigiD voor bedrijven.

 

Steeds vaker verplicht

Instanties stellen het gebruik van eHerkenning steeds vaker verplicht. Zo is het vanaf 1 november 2019 niet meer mogelijk om zonder eHerkenning in te loggen bij het UWV om werknemers ziek te melden. Bij de Belastingdienst is het mogelijk om met eHerkenning de btw-aangifte te doen of een douanevergunning aan te vragen. Maar ook voor het aanvragen van een subsidie of voor het aanvragen van een VOG-verklaring voor een werknemer is eHerkenning nodig. Het is dus belangrijk dat ondernemers snel eHerkenning gaan gebruiken of hun niveau als nodig upgraden.

 

Toolkit

Ondernemersvertegenwoordigende organisaties die zich hebben aangemeld kunnen kosteloos gebruik maken van een toolkit met communicatiematerialen om ondernemers voor te lichten over eHerkenning.  

 

Lees hier meer over de campagne eHerkenning en hoe u kunt meedoen.

 

Voor meer informatie over eHerkenning kijkt u op www.eherkenning.nl