MKB NederlandMKB Nederland

Campagne 52 filevrije dagen: laat auto 1 dag in de week staan

18 april 2012
Campagne 52 filevrije dagen: laat auto 1 dag in de week staan

Laat medewerkers ten minste één dag per week niet in de spits met de auto naar het werk reizen. Dàt is de boodschap van de campagne ‘52 filevrije dagen’ van MKB-Nederland en het Platform Slim Werken Slim Reizen. De campagne richt zich op mkb-ondernemers. Woensdag 18 april, tijdens de Week van de Ondernemer in Utrecht, vindt de aftrap plaats door Lodewijk de Waal, voorzitter van het Platform, en Leendert-Jan Visser, directeur van MKB-Nederland, in de campagnestand. Dit doen ze door met enkele ondernemers die de beurs bezoeken de nieuw ontwikkelde slim werken slim reizenscan in te vullen.

Nederland telt zo’n acht miljoen werkenden. De helft daarvan kan in potentie slim werken en reizen: op een ander tijdstip reizen, thuis of op een locatie onderweg werken, of andere vervoersmiddelen kiezen. Als werknemers de auto één dag in de week laten staan, levert dat veel op. Tijdwinst (minder vaststaan in de file en stijging van de productiviteit) en duurzaamheid zijn twee voor de hand liggende voordelen. Maar er is meer te behalen voor ondernemers. Zo kunnen ze efficiënter gebruik maken van hun bedrijfsruimtes, voelen werknemers zich fitter en kunnen deze hun werk en privé beter combineren. Dit maakt ondernemers tot een aantrekkelijker werkgever voor nieuwe medewerkers, maar ook voor huidig personeel. Het is bovendien goed voor het imago van de onderneming.

52 filevrije dagen richt zich op ondernemers in het midden- en kleinbedrijf. De campagne sluit daarbij aan op al lopende regionale projecten rondom mobiliteit en slimmer werken en reizen, waar vooral grote werkgevers bij betrokken zijn. Ondernemers kunnen zich bijvoorbeeld inschrijven voor speciale sessies tijdens de Week van de Ondernemer (weekvandeondernemer.nl) en de Regionale Ondernemerscongressen later dit jaar (ondernemerscongres.nl). De campagnewebsite www.52filevrijedagen.nl biedt informatie, tips en ervaringsverhalen. Met de slim werken slim reizenscan krijgt de ondernemer inzicht in hoe hij op dit moment al bezig is met slim en mobiel werken, welke mogelijkheden er nog zijn, hoe andere ondernemers het doen en “to do’s”. Webinars bieden een interactieve mogelijkheid ervaringen uit te wisselen met experts. Ook wordt er een boek ontwikkeld: Eerste hulp bij slim werken slim reizen. Tot slot is er de mogelijkheid voor een 1-op-1 adviesgesprek.

Gemotiveerde ondernemers ontvangen in de campagnestand op de Week en tijdens de congressen een scheurkalender vol met tips, trucs, informatie en aanbiedingen om daadwerkelijk aan de slag te gaan.

0 reacties op dit bericht

reageer op dit bericht

Reageer Uw reactie wordt op de site geplaatst.
MKB-Nederland behoudt zich het recht voor om reacties die niet aan de regels voldoen te verwijderen.

Meer nieuws

Resultaat 2013 inzet 2014

Resultaat 2013 inzet 2014

Bekijk hier wat MKB-Nederland in 2013 heeft bereikt en onze doelen voor dit jaar.

Volg MKB-Nederland op Twitter